Marketing internetowy czyli promocja hotelu w Interncie.

Marketing internetowy stał się w dzisiejszym świecie kluczowym elementem marketingu mix. Stosowany jest praktycznie przez wszystkie firmy, w tym obiekty hotelarskie. Do niedawna podstawową formą reklamy hoteli w Internecie były standardowe  strony www oraz banery reklamowe. Rozwój Internetu w krótkim czasie otworzył jednak mnóstwo nowych możliwości dla promocji obiektu hotelarskiego. Aktualnie tych szans jest tak wiele, że ciężko jest podjąć hotelarzom decyzję, w którym kierunku powinny pójść ich działania marketingowe. Odpowiedni dobór narzędzi i form promocji w Internecie może pomóc hotelowi zaistnieć, budować swoją pozycję na rynku bądź uzyskać przewagę nad konkurencją. W co zatem zainwestować? Na czym się skupić? Wybór jest szeroki…

Jedną z kluczowych form promocji w Internecie jest pozycjonowanie się na określone słowa kluczowe w wyszukiwarkach internetowych. Tu warto skorzystać z oferty profesjonalnych firm, które na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych hoteli. Sami też bądźmy aktywni. Możemy przecież wiele. Załóżmy dla hotelu profil na takich portalach jak YouTube czy Facebook. Można wrzucać tam zdjęcia oraz filmiki, które pokażą, że jesteśmy ciekawym obiektem, który ma naprawdę dużo do zaoferowania. Dlatego dokumentujmy ważne wydarzenia, niezapomniane imprezy, prestiżowe spotkania biznesowe (np. konferencje w górach), które miały miejsce w naszym hotelu i dzielmy się nimi z naszymi klientami. Plusem jest to, że są to bezpłatne formy promocji hotelu w Internecie. Chętnie wykorzystywane są więc w marketingu internetowym.  W ostatnim czasie modne stało się pojawienie się hotelu na portalu zakupów grupowych. Hotele wystawiają na nich do sprzedaży, oczywiście po promocyjnej cenie (min. 50% rabat),  swoje oferty specjalne, przygotowane w formie atrakcyjnych pakietów. W okresie letnim na różnego rodzaju portalach tego typu królują  oferty na wakacje w górach, ferie w zimnie hotel, czy standardowe noclegi jakie oferuje hotel w górach. Liczba klientów portali zakupów grupowych, wysokość rabatu jaki należy im udzielić oraz wielkość prowizji jaką pobierze od nas portal (25-50%)  sprawia, że współpracę tego typu traktować należy bardziej w kategoriach działań marketingowych niż sprzedażowych.  Marketing internetowy jest szansą dla innowacyjnych hotelarzy. Wykorzystaj ją!