Nie takie złe…

Katalog ForexWiele osób narzeka, iż pozycjonowanie w sposób coraz silniejszy powoduje zaśmiecanie internetu artykułami o niskiej jakości, a często po prostu jej pozbawionej. Cóż z pewnością jest w tym trochę prawdy, jednak….


Warto zwrócić uwagę, ze spośród licznych narzędzi jakimi dysponują marketing i reklama to właśnie pozycjonowanie wydaje się być najmniej nachalne, męczące i inwazyjne. W porównaniu do billboardów, ulotek, spotów telewizyjnych i radiowych, zajmujących całe okno przeglądarki banerów reklamowych z uciekającą ikoną zamknięcia czy atakujących nagłym hałasem reklam ? filmów poupychanych na przeróżnych serwisach, pozycjonowanie jest metodą praktycznie niezauważalną. I owszem opiera się w dużym stopniu na preclach, jednak zazwyczaj są one dobrze skryte przed przeciętnym użytkownikiem sieci na osobnych serwisach, do których po prostu trzeba chcieć trafić, tym samym zaś trudno oskarżyć je o nachalność. Dodatkowo większość autorów precli samemu nie lubi pisać wciąż tego samego, dlatego stara się jak najwięcej dowiedzieć na dany temat i jak najwięcej wiedzy przekazać czytelnikowi sprawiając w ten sposób, że niejeden precel niesie w sobie sporą dawkę przydanych informacji i wiedzy. Oczywiście czasem trafiają się artykuły, które nie stoją na zbyt wysokim poziomie merytorycznym, jednak gdy przeciętny autor precla trafi na zestaw anchorów typu: ?artykuły sportowe?, ?usuwanie włosów z nosa? i dajmy na to ?katalog forex?, a do tego musi on wszystko to zmieścić w tysiącu lub tysiącu czterystu znakach, to nie można oczekiwać, aby artykuł niósł za sobą jakąś głębszą treść i najlepiej po prostu wykazać zrozumienie. Wszak, jeśli kupujemy dajmy na to podręcznik naukowy, to nie przeszkadza nam fakt, że niektórych rozdziałów, ani nie przeczytamy, ani też pewnie nie zrozumiemy lub nie dowiemy się z nich niczego nowego. Rozdziały takie po prosty pomijamy, w przypadku precli zaś dysponujemy taką samą metodą. Doceńmy zatem, ich niską inwazyjność w nasze życie i nie narzekajmy zbyt często, zwłaszcza gdy porównamy je do wielu wcześniejszych form reklamy, których samo wspomnienie potrafi sprawić, iż nabrzmiejemy złością…