Sezonowy biznes to rzadkość?

hurtownia odzieżyKażdy biznes ma swoją porę i swój czas. Oczywiście są przedsięwzięcia bardziej i mniej sezonowe. Przykładowo można tutaj wskazać na pensjonaty i inne obiekty turystyczne, które często zależnie do swojego usytuowania muszą przynieść określone ? wystarczające na całoroczne utrzymanie ? zyski w przeciągu zaledwie kilkunastu tygodni w roku. Przykładów całorocznej rentowności biznesu można by zaś wymieniać bez liku, jednak czy na pewno?

Przykładowo hurtowania odzieży ? która wydawałaby się biznesem całorocznym ? jest również w dużym stopniu biznesem opierającym się kilku konkretnych okresach. Dla branży odzieżowej są zwykle tygodnie na przełomie poszczególnych pór roku. Zmiana sezonu oznacza, iż ludzie szukać będą nowych odpowiednich do pogody ubrań, a zatem właściciele sklepów tłumnie zjadą po dostawy. Łatwo wysnuć z tego, iż ubrania takie muszą już być w hurtowni, a zatem odpowiednio wcześniej ? pomimo braku ruchu ? należało zakupić je u producenta, a z kolei oznacza, iż czas wcześniejszy był zdecydowanie mało rentownym, gdyż małe lub żadne dochody łączyły się ze sporymi wydatkami. Oczywiście wszystko to nie jest aż tak proste, gdyż ogólna rentowność zależy od wielu czynników (np. poza okresami sezonowego przełomu, a dokładnie w środku zimy i w środku lata, świetnie ?schodzi? odzież sportowa), jednak ogólnie sezonowość ma bardzo duży wpływ na prosperowanie wielu przeróżnych biznesów. I prawda jest taka, że pomijając przedsięwzięcia dostarczające ludziom codziennych niezbędnych produktów ? jak chleb, bułki i inne artykuły spożywcze ? trudno jest tak naprawdę podać biznes niesezonowy.