Korzyści franczyzodawcy wynikające z powiększenia sieci poprzez franchising

franczyza Po pierwsze to niższe wymagania kapitałowe, znaczną część kosztów na zakładanie nowych placówek pokrywają franczyzobiorcy.

Poza tym, ci ostatni będą w przyszłości uiszczali comiesięczne składki, dzięki czemu pozostanie płynność finansowa. A w razie gdyby właściciel sieci chciał sprzedać którąś z filii może je sprzedać jako niezależne prosperujące przedsiębiorstwo.

Franczyzodawca potrzebuje tylko małej grupki managerów do kontrolowania całej sieci. Konkretnymi placówkami opiekują się przecież ich właściciele (franczyzobiorcy). Dzięki temu nie musi też angażować się w szczegółach i codzienne problemy placówek rozproszonych po całym kraju, czy nawet świecie.

Franczyza dla franczyzodawcy niesie także ulgę w obowiązkach z zakresu zatrudnienia i zarządzania personelem, ponieważ ponosi je franczyzobiorca. Jako, że działa na własny rachunek, jego motywacja jest wyższa niż najlepszego nawet kierownika (ten zarobi swoją pensję bez względu na wyniki, franczyzobiorca zaś ma szerokie pole do popisu).

Praktyka dowodzi, że jednostki własne, które zostały zostały poddane pod franchising zyskiwały gwałtowny progres.
Franczyza sprawia, że rozwój firmy jest szybszy i sprawniejszy.

Franczyzodawca zajmuje się wyszukiwaniem i tworzeniem kolejnych placówek, którymi to już zajmują się partnerzy. I jeszcze jedna, bardzo ważna rzecz. Franchising reguluje system reklamacji.

Franczyzobiorca ponosi odpowiedzialność za swoją pracę, jeśli wykona coś niezgodnie z oczekiwaniami klienta sam odpowiada za siebie, a jego klienci nie mogą zgłaszać roszczeń bezpośrednio do franczyzodawcy.